Aquest dijous s’ha donat el tret de sortida a la campanya “Reserva la teva butaca”, un projecte que posa en valor el paper imprescindible del voluntariat i el teixit associatiu en la promoció de la solidaritat a Catalunya. Impulsada per la Federació Catalana de Donants de Sang (FCDS), aquesta iniciativa busca mobilitzar la societat per mantenir un subministrament de sang constant, essencial per salvar vides.
La campanya inclou un espot enregistrat a Lleida, que es projectarà als Cinemes JCA d’Alpicat durant tres mesos. Totes les sales de projecció dels JCA Cinemes emetran l'espot abans de l'inici de cada pel·lícula.
El metratge explica la connexió entre un donant de sang i una pacient receptora, simbolitzant la importància de les accions individuals i el seu impacte col·lectiu. Amb aquest relat visual, es vol sensibilitzar el públic sobre com cada donació contribueix a salvar vides i a enfortir el sentit de comunitat i de responsabilitat social, sobretot en la potenciació de l’associacionisme i la participació activa en moviments socials, com són les Associacions de Donants de Sang de Catalunya.
En paral·lel, al vestíbul del cinema, s’habilitarà un punt informatiu gestionat per voluntaris de l’Associació de Donants de Sang del Segrià. Aquesta acció representa una mostra palpable del poder transformador del teixit associatiu, on persones compromeses dediquen temps i esforç per fomentar valors de solidaritat i altruisme.
"El voluntariat és el cor d’aquesta campanya", afirma Albert Torra, president de la Federació Catalana de Donants de Sang. "Gràcies a la seva dedicació, podem arribar a la ciutadania i transmetre un missatge de civisme i compromís social". En aquesta línia, Anna Rojas, vicepresidenta de l’Associació de Donants de Sang del Segrià i impulsora del projecte, destaca que "treballar en xarxa amb altres entitats i institucions és essencial per construir una societat més cohesionada i solidària".
Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies a la col·laboració entre la Federació Catalana de Donants de Sang, l’Associació de Donants de Sang del Segrià i el Banc de Sang i Teixits. També inclou la participació del Servei Català de la Salut, l'Institut Català de la Salut, l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, l'Ajuntament de Torrefarera, JCA Cinemes, Bocao, Dancescape! i Gina Raiymat. Aquesta xarxa de cooperació reflecteix el potencial del teixit associatiu com una eina de participació activa, de generació d’impacte social positiu i de regeneració de valors.
El tret de sortida d'aquesta acció comença just abans de Nadal, tenint en compte que durant aquest període tan especial de l'any el ritme de donacions i la reserva de sang baixa substancialment, un fet significatiu sabent que a Catalunya són necessàries entre 800 i 1.000 donacions de sang diàries.
La producció de la campanya i de l'espot han estat a càrrec de l'Agència OMA. JCA Cinemes preveu expandir la campanya a les sales JCA de Valls, on replicarà la seva acció promocional durant els primers mesos de 2025.
La Federació Catalana de Donants de Sang i l'Associació de Donants de Sang del Segrià consideren que aquesta campanya és una gran oportunitat per transmetre la importància de la donació de sang i la generositat implícita en el voluntariat social, una acció senzilla, de responsabilitat i de compromís, que ajuda a moltes persones que necessiten millorar la salut, o fins i tot salvar la vida.
Albert Torra, president de la Federació Catalana de Donants de Sang.
Anna Rojas, vicepresidenta de l'Associació de Donants de Sang del Segrià.